• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62618
+
-

ساخت مسکن ارزان قیمت در کرهرود اراک

استاندار مرکزی گفت: ساخت مسکن ارزان قیمت در منطقه کرهرود شهرستان اراک باید در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، «سیدعلی آقازاده» در نشست هم‌اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات منطقه کرهرود شهرستان اراک افزود: با توجه به وجود زمین‌های اوقافی در منطقه کرهرود این شهرستان، ساخت مسکن علاوه بر کمک به محرومیت‌زدایی این منطقه، تسهیل ازدواج و رفع مشکلات جوانان را به همراه دارد.

وی ادامه داد: نیاز است با تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری اراک، معاونت عمرانی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی مشکلات این منطقه مورد بررسی قرار گیرد و زمینه رفع آنها فراهم شود.
استاندار مرکزی گفت: ضروری است مشکلات منطقه کرهرود توسط این کارگروه جمع‌بندی و برای رفع این مشکلات راهکارهای عملیاتی ارائه شود.
آقازاده افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌هایی از جمله وجود باغ‌ها و فضای سبز در منطقه کرهرود باید پیگیری معرفی این منطقه به کانون ویژه گردشگری دنبال شود.
استاندار مرکزی گفت: ۹۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اراک انجام شده که در کشور بی‌نظیر است.

آقازاده اظهارکرد: ۶۰ کیلومتر این شبکه در منطقه کرهرود انجام گرفته و ۹ کیلومتر در این منطقه باقی مانده که امید می‌رود با رفع مشکلات و اجرای این طرح جشن اتمام فاضلاب در اراک امسال برگزار شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: منطقه کرهرود اراک با وجود سابقه تاریخی و مذهبی مورد غفلت مسئولان قرار گرفته و نیاز است نوع نگرش مسئولان به آن  تغییر یابد.

«سیدمهدی مقدسی» ایجاد شهرداری مستقل برای منطقه کرهرود و سنجان اراک را از جمله راهکارهای رفع مشکلات این مناطق دانست و افزود: تا زمانی که شهرداری مستقل در این مناطق فعال بود، اقداماتی در زمینه توسعه و پیشرفت آنها انجام می‌شد که با ادغام این شهرداری‌ها با شهرداری اراک این اقدامات متوقف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: طرح جامع اراک تهیه و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که با تصویب این طرح باید طرح تفصیلی برای رفع مشکلات این شهر و منطقه کرهرود تهیه شود.
«مهدی زندیه وکیلی» افزود: باید امسال با اختصاص اعتبار، مطالعات طرح گردشگری منطقه کرهرود آغاز شود تا با طرح تفصیلی که برای این منطقه تهیه شده، این طرح در مسیر صحیح هدایت شود.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال برای بازسازی و ساماندهی ۱۸ کیلومتر از دیواره ساحلی رودخانه این شهر که بر اثر جاری شدن سیلاب دچار آسیب شد اختصاص یافته و بازسازی و ساماندهی این دیواره در حال انجام است. «محمد کریم شفیعی» افزود: اکنون 4 تقاطع غیرهمسطح در اراک وجود دارد که با پیش‌بینی‌های انجام شده بهره‌برداری از آنها تا پایان سال جاری آغاز می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید